all wrong

Vad gör mig lycklig? Vad gör dig lycklig? Mår jag bra av att sälja min nya telefon för att köpa en flashigare? Ja det gör jag, jag mår jävligt bra. Jag får ett sms, det är från posten, de vill meddela att jag har fått ett paket som ska hämtas ut tidigast kl 17.00. Jag fylls lite lätt med en glädjande panik, skriker till nästan. Hänger på låset kl 16.59, vadå? Mina skor har ju för fan kommit! Jag har ju suttit hemma vid min dator och noggrant valt vad och vilka skor jag ska lägga ner mina pengar på. Jag kommer hem med min påse, sliter hysteriskt upp denna väl förslutna påse, hinner nästan bli lite otålig. Öppnar skokartongen och då kommer doften av sprillans nya skor och lyckan är total!
Nu när jag tänker på situationen blir jag äcklad. Äcklad av att jag tror att de där är lycka. Ja det är en sorts lycka, falsk lycka. Det är inte äkta för dagen efter känner jag..
..Inget. Absolut ingenting.

Handlar livet om vem som har det bäst? Vem som har de flashigaste grejerna, bästa jobbet, finaste livet? Är verkligen allt yta? Är det allt man ska spendera sin tid åt? Att vara bäst utåt sett? Nej jag vill inte, men jag kan inte sluta tänka på det och jag kan inte sluta försöka!? Jag vill inte vara ful, fet, fattig och tråkig. Jag vill som alla andra, vara "speciell". Men är inte vi alla de då, eller? Är inte alla människor speciella och unika, utan att behöva vara allt de där andra?

Är inte äkta lycka att få känna.. Samvaro? Trivsel? Att få känna sig älskad och att älska någon annan? Att vakna på morgonen och känna att man är värdefull? Jag vägrar tro att äkta lycka sitter i något annat än kärlek mellan människor.


i love you

Kommentarer
Postat av: Erika

Håller med dig fullständigt! Men tyvärr så kommer man alltid sträva efter det bättre.. Och det är inte ofta man är nöjd!

2011-04-16 @ 21:53:18
URL: http://ericcaa.blogg.se/
Postat av: johanna

tyvärr, man kommer alltid sträva efter en “bättre“ version av sig sjalv.

2011-04-17 @ 07:13:29
URL: http://jkwho.blogg.se/
Postat av: Zandra

Så sant så! Men egentligen så räcker det gott och väl med den kärlek man får av alla nära, verkligen!

2011-04-17 @ 08:30:25
Postat av: johanna

Jo, för vad är man utan pengar? - pengalös

vad är man utan kärlek? - död

2011-04-17 @ 19:43:16
URL: http://jkwho.blogg.se/
Postat av: Carola

Väldigt kloka ord :). Men det finns ingen bättre känsla än när man kunnat göra något för någon annan, små som stora saker.

2011-04-17 @ 21:30:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0